søndag, februar 10, 2008

Morsdag


Sånn før morsdagen ebber ut, vil jeg rette en takk til min kjære mor og minne henne (og andre lesere) på hyllesten jeg skrev i 2006. Takk for din tålmodighet, din evne til å lytte, din utholdenhet når ting stormer, din empati, din begeistring og ditt engasjement. Takk for at du tør å utfordre og konfrontere tankene mine, og at du gjør det på en fin måte når du ser at jeg trenger å balansere eller justere tanker som kommer. Takk for at du bryr deg om de jeg bryr meg om; min mann, mine venner og de jeg omgås. Du er god til å huske og har sans for detaljer. Jeg er ikke like organisert og ryddig som deg, men jeg kjenner meg igjen i blikket for detaljer og de små ting. Jeg er glad for at du jobber med det du gjør, og at både små og store på din arbeidsplass får dra nytte av dine evner og glede av din personlighet.

Takk for at du reiste 9 timer tvers over landet da jeg hadde kjærlighetssorg for mange år siden, takk for at du knøt 104 sløyfer på bordkorteskene til bryllupet vårt, takk for fine bursdagskort, for utallige middager, kaffestunder og telefonprater. Takk for at du har tro på meg, at du ser helhetlig på ting, og for at du ser hvem jeg er. Det har vært fint å bli voksen og komme enda nærmere hverandre, selv om jeg alltid har vært glad i deg. Ikke alle kjenner alle sidene ved deg, for du slipper nok bare de nære innpå deg. Du er likevel god, varm og rettferdig mot alle, og jeg er glad for å kunne si at min mor er et godt, godt menneske. Så takk for at jeg får kjenne deg så godt som jeg gjør.

Kommersielle krefter til tross - gratulerer med morsdagen!

3 kommentarer:

coffee-shine sa...

Det er definitivt mamma du skriver om. Gode, gode mamma. Takk for at du har gjort ære på henne her inne!
Love

ole k sa...

Jeg tror nok hun er en heldig mor.. :-) Det var fine ord du skrev. Håper hun leser bloggen din. :-)

Amelie78 sa...

Coffee-shine: Takk for comment, sweetie :) Hun ble glad da hun leste det! Love back :)

Ole K: Ja, hun leser bloggen min. Bloggen har i og for seg ført henne inn i dataverdenen. Hun bruker linkene mine aktivt, og titter innom både aviser, skrible- og interiørblogger. Vi er vel litt heldige begge to :)

Ha en god natt!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Antall besøk på bloggen